ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hukuk ve Uluslararası Hukuk Kavramları | Readings:Richard K. Gardiner, International Law, Longman Law Series, (2003), pp. 125.Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Seventh Edition, (2004), pp. 135. |
2 | Uluslararası Hukukun Kaynakları | Readings:Richard K. Gardiner, International Law, Longman Law Series, (2003), pp. 2555.Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Seventh Edition, (2004), pp. 3560 |
3 | Uluslararası Hukuk ve İç Hukuk | Readings:Richard K. Gardiner, International Law, Longman Law Series, (2003),pp. 129166.Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Seventh Edition, (2004), pp. 6371. Online Sources:Exercise on treaty implementation:Convention on Combating Bribery of Foreign Public Oficials in International Business Transactions, Paris, 17 December 1997 [1999] ATS 21http://www.austlii.edu.au/au/other/dfat/treaties/1999/21.htmlCompare implementation of this treaty in different states –See ‘Update on steps taken by countries to implement the Convention’:http://www.oecd.org/document/24/0,2340,en264920118519331441111,00.htmlCompare also UN Convention against Corruption, New York 2003 UK Treaty Series No.14 (2006)http://www.fco.gov.uk/Files/kfile/339730CM6854.pdf |
4 | Uluslararası Hukukun KaynaklarıÖrfi Hukuk ve Hukukun Temel İlkeleri | Readings:Richard K. Gardiner, International Law, Longman Law Series, (2003), pp. 98124.Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Seventh Edition, (2004), pp. 3960. Online Sources:Customary law stated in a General Assembly resolution the ICJ judgment in Military and Paramilitary Activities (Nicaragua v USA) 1986: http://www.icjcij.org/docket/index.php?p1=3&p2=3&code=nus&case=70&k=66And see the Declaration on Principles of International Law Concerning Friendly Relations and Cooperation among States in Accordance with the Charter of the United Nations, UN General Assembly Resolution 2625 (XXV):http://www.un.org/documents/ga/res/25/ares25.htmFor an ICJ case looking at a customary rule, see Arrest Warrant of 11 April 2000 (Democratic Republic of the Congo v. Belgium)http://www.icjcij.org/docket/index.php?p1=3&p2=3&code=cobe&case=121&k=36 |
5 | Uluslararası Hukukun Kaynağı Olarak Uluslararası AnlaşmalarUluslararası Anlaşma Yapmak ve UygulamakI | Readings:Richard K. Gardiner, International Law, Longman Law Series, (2003), pp. 7894.Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Seventh Edition, (2004), pp. 130146. Online Source:The United Nations Treaty Collection http://untreaty.un.org/ |
6 | Ara sınav | |
7 | Uluslararası Hukukta Kişisellik ve Devlet Olmak | |
8 | Sunum | |
9 | Sunum | |
10 | Sunum | |
11 | Sunum | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Sunum | |
15 | Sunum | |
16 | Tekrar |
Ders Kitabı | 1. Richard K. Gardiner, International Law, Longman Law Series, (2003) 2. Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Seventh Edition, (2004) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ilave okumalar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 21 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 135 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | |||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | |||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | |||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | |||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | |||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | |||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | |||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest